Alle lag i seriespill skal stille sekretariatet i egne hjemmekamper.

Alle spillere må påregne å sitte sekretariat i løpet av sesongen, og skal kurses av klubben/regionen før de kan sitte sekreteriat. Eldre spillere fører LIVE kampskjema (må ha med egen PC/nettbrett), yngre spillere bemanner scoreboard og skuddklukke. Foreldre er selvsagt velkommen til å sitte sekreteriat også!

Sekreteriatsjobb lønnes med 50 kr pr. kamp, legg inn krav om utbetaling via Google-skjema:

Sekretariat rutiner

Sekretariatet består av tre personer:

• Sekretær
  • Tidtaker/scoreboard
  • 24-sekundstidtaker (skuddklokke)

Før kampen

• Oppmøte 20 minutter før kampstart
  • Sette ut benker til lagene (i det ene lagerrommet med port – portåpner finnes hos hallvakta)
  • Sette ut 24-sekundstavler (i klubbskapet i lageret under tribunen – hallvakta har nøkkel)
  • Sette opp sekretariatsbord: bord, stoler, tidtavle (i hallvakt-boden – hallvakta har nøkkel)
  • Finne frem sekretariatsutstyr: (egen) PC m/LIVE kampskjema, retningsmarkør, lagfeil-markører (i boks i klubbskapet i lageret under tribunen)

Sekretær

• Fører LIVE kampskjema på egen PC/nettbrett
  1. Overføre kampoppsett fra TurneringsAdmin til LIVE kampskjema
  2. Få trenere/lagledere til å kontrollere og evt. redigere lagoppstilling, og signere kampoppsett
  3. Føre poeng, fouls og timeouts underveis i kampen
  4. Sikre at dommer kontrollerer og signerer kampskjema etter kampslutt
  5. Overføre kampresultater tilbake til TurneringsAdmin

Tidtaker

Har ansvar for følgende oppgaver på spilletavla

• Start/stopp av spilletid
  • Poeng
  • Time-out
  • Lagfouls
  • Varsle innbytte
  • Retningspil (possession)

24-sekundstidtaker

Ansvarlig for å sjekke at lagene fullfører sitt angrep innen lovlig tidsramme

• Start/stop/reset av skuddklokke
  • Brukes ikke i U13G-kamper

Etter kampen

Rydd opp det som ble satt frem i punktet “Før kampen” dersom ikke det samme utstyret skal brukes på nytt.

Veiledning til alle roller